Tuesday, March 29, 2011

Simple Tips : Reflector

entry #40...
Assalammualaikum

hahaha....aku tak tau kenapa aku bersemangat sangat nak buat post nie..terasa nak share bende alah nie.. hahaha..

aku nak cerita pasal reflector atau dalam bahasa melayunya pemantul cahaya... haha..

reflector sangat berguna bila korang hanya ada satu sumber cahaya sahaje..dengan mengguna kan reflector korang dapat pantulkan cahaya 'kembali' ke subjek

korang..kesannya, korang dapat minimakan kesan bayang pada subjek korang...

©heArie Punyer :D


ok cube tengok contoh aku buat tue...atas tanpa reflector dan bawah sebaliknya.. bagi aku agak memberikesan yang besar bile guna satu je sumber cahaya..


©heArie Punyer :D


seriously macam nie la aku punya set up..:D super bajet...kan? hahaha... disebabkan aku x sekaya kamo, jadi aku terpaksa la buat mcm nie... dan paling

penting, aku happy sebab dapat gmbr yg agak lawa..:D


©heArie Punyer :D

ok..nie gambar 365 aku...[klik sini]..
aku suke dua2.. but aku lebih suke yg xde reflector..sbb lebih dekat dengan ape yg aku nak.. hahaha...

k la... dah xde idea...bubye..:D

Assalammualaikum... dan selamat beramal...:P

2 comments:

Unknown said...

smart giler gmbr.
teddy tu pon comel gak.. kau punya ke???
haha

Mr. Ri | CheArie said...

hahaa..thnx!
aku punya kut... sbb aku jumpe dlm almari...
xingat mne aku dpt..:D

Popular Posts

Search This Blog