Thursday, April 5, 2012

Does Speed Really Matter?

bajet omputeh punyer title... tehehehe... :D

So yeah.. internet yang laju betol2 penting ke?
bagi aku, aku tak ade la perlukan sangat internet laju-laju. Tapi itu bukan bermaksud aku boleh servive dengan internet macam siput. Internet selaju 1mbps pon dah kire cukup dah untuk aku.
Yang sangat-sangat penting buat aku adalah quota yang banyak..

Buat masa sekarang (kalau tak silap aku larh) package UniFi yang paling banyak quota . tapi mahal la. Sebulan bill UniFi aku tak akan kurang RM500 punyer la. Haha.
Dulu sebelum aku pakai UniFi, aku pakai P1wimax. Speed dia boleh tahan laju juga kut. 1.5mbps. Kira tak adalah buffer lama sangat. Quota pon 20GB. Kira macam bila on9 tak perlu risau nak jaga quota bagai. Bill pon ok, RM99 sebulan. Tapi sekarang P1wimax punya plan 6GB je quota.. -.-
Ni lah salah satu sebab aku beralih ke UniFi.

Kesimpulan nya, aku tak perlukan sngat internet yang laju, tapi aku perlukan quota yang banyak... :D UniFi bukan lah bagus sangat sebenarnya. :P (well, bagus la juga dalam beberapa perkara..:D )


Dear TM..
Your Dir-615, ASS-YOU-SEE-KAY.. :P

sincerely, me ... (tetibe je...hahahaha..)

1 comment:

▽mirul ▽dlan said...

p1wimax pun suck gak kadang2.. ==' entah bila aku guna quota tetiba reached monthly quota.. terasa macam kena tipu.. hadoi..

Popular Posts

Search This Blog